De gestelde doelen halen en waar mogelijk overtreffen, gaat steeds lastiger in competitieve tijden als nu. De salesteams werken steeds harder en proberen meer te doen in evenveel tijd. Dat is een hels karwei. In dezelfde hoeveelheid tijd is het nu de kunst om nieuwe klanten te werven én de bestaande meer dan tevreden te stellen. Ieder tijdbesparend hulpmiddel is goud waard. Het biedt namelijk de mogelijkheid om efficiënter met je tijd en daarmee de business om te gaan.

Inzicht in het salesproces

Het uiteindelijke contract dat je met een klant afsluit, is een overzicht van de afspraken die je met elkaar aangaat. Wanneer de totstandkoming centraal is gedocumenteerd, ontvang je waardvolle inzichten over je salesproces. Er is dan één dossier met informatie van het eerste contact met een prospect tot de uiteindelijke verstuurde factuur en alles daartussen.

CRM-integratie

Naast het gebruiken van een eventueel CRM-systeem wil je ook vastleggen hoe onderliggende documenten de basis zijn en bijdragen aan het optimale salesproces. Je ziet bijvoorbeeld wel dat er een offerte moet worden aangemaakt en tevens welke documenten verder aan de verkoop of calculatie ten grondslag liggen. Die gegevens staan vaak ergens op het netwerk, in een mailbox of op de computer of van andere collega’s.

KNNS legt het cement tussen de verschillende systemen van het salesproces. Deze werelden brengen we daarmee bij elkaar. Hiermee ontstaat een up-to-date beeld van de stand van zaken om snel bij of op te kunnen schakelen. Deze kennis kun je inzetten om dit proces te vereenvoudigen en waar mogelijk te versnellen. Dankzij de snelheid en inzicht in het proces kun je in dezelfde tijd meer met klanten bezig zijn. Tevens kun je met die kennis de kwaliteit en klantentevredenheid verbeteren.

Vraag een demo aan.

Zie hoe je meer sales krijgt door vereenvoudiging van het proces Demo aanvragen