Weemen gaat voor volledig geautomatiseerde productie

Weemen Web Print Promo is al jaren een begrip in de wereld van drukkerijen en grafimedia. Het is een totaalleverancier op het gebied van (online) communicatie, druk- en printwerk, signing en promotionele artikelen. Zoals ze het zelf noemen is Weemen actief in web, print en promo.

Het familiebedrijf doet al sinds 2005 zaken met KNNS. Maarten Weemen, directeur, licht het toe: “Met onze groeiambities in gedachten zoek je een partner die jou en je bedrijf begrijpt. Het gaat dan om meer dan de dienstverlening. Gelukkig hebben we nog steeds dat gevoel bij KNNS. Dat is direct merkbaar dankzij de combinatie van kennis van zaken en dat ze meedenken over de bedrijfsprocessen. Zo krijg je een oplossing die meegroeit met het bedrijf.”

Het werk gaat nu efficiënter en sneller

Om klanten zo goed mogelijk te helpen en dat ze zo snel mogelijk hun communicatiemiddel kunnen aanschouwen, is efficiëntie belangrijk. Binnen dit proces spelen de plotters en printers welke via KNNS zijn geleverd een belangrijke rol. Deze worden in de keten aangestuurd door slimme workflow-software. “De machines en de workflow zorgen ervoor dat wij super snel op een hoog niveau printing on demand leveren. Tevens speelt onze eigen webportal waar klanten middelen bestellen hier een grote rol in. Alles wat via de portal binnenkomt is als bronbestand goed, waardoor het zonder controle het proces in kan.”

Bij het mediabedrijf gaan nu al zoveel zaken in het productieproces geautomatiseerd dat de medewerkers enkel het juiste papier in de machine hoeven te stoppen en het eindproduct eruit te pakken. Deze procesmatige aanpak is volledig in lijn met één van de ambities die Weemen nastreeft: “Wij gaan voor volledige automatisering van de productie.”

De drukkerij van de toekomst: Weemen

In een steeds digitalere wereld is een pure focus op offline gedrukte middelen niet meer toereikend. Weemen weet dat. Om die reden heeft het bedrijf drie pijlers gedefinieerd waarop ze willen excelleren. Deze zijn inspelen en klaar zijn voor trends als augmented reality, de doorontwikkeling van de eigen webportal en het productieproces centraliseren op één locatie. Via al deze stappen moet de drukkerij van toekomst ontstaan zoals de directeur het omschrijft. “Door deze ontwikkeling door te maken, gaan we naar een situatie van: vandaag besteld, vandaag klaar en morgen bij de klant.”

Wil je hier meer over weten?

Neem gerust contact op met Bram.