Het Maaswaal College heeft dankzij een geïntegreerde cloud telefoniedienst volledige bereikbaarheid en flexibiliteit. Dit eindresultaat is bereikt omdat de middelbare school graag zag dat de medewerkers overal bereikbaar zijn en er controle is over het telefoonverkeer. Met een cloud telefoniedienst (managed voice en managed mobile) is dat doel bereikt.

Altijd bereikbaar

Het Maaswaal College heeft drie locaties waarvan er twee een balie en receptie hebben die al het telefoonverkeer verwerken. Dit was een niet flexibele en bezettingsafhankelijke oplossing. Zodra de balie onbemand was, was de school direct onbereikbaar. Deze situatie was niet wenselijk en daarom werd er gezocht naar een oplossing. Tijdens het inventariseren van de wensen werd de onderwijsinstelling positief verrast over het feit dat je mobiele telefonie kunt integreren met vaste telefonie op één mobiel toestel.

Volledige controle over wie de school belt

De telefoonnummers van de staf en afdelingsleiders lagen op straat. Iedereen kon bijvoorbeeld direct de rector bellen. Er was geen grip over het telefoonverkeer. Gelukkig is dat verleden tijd voor het Maaswaal College. Met de tool Callmanager komt ieder telefoongesprek eerst binnen bij de receptie en die verbindt vervolgens door. Om tijd te besparen en mensen onnodig in de wacht te zetten, zien de medewerkers van de receptie meteen of degene waarnaar gevraagd wordt, aanwezig en beschikbaar is. Is die persoon dat? Dan verbinden ze pas door.

Beamer stuk? Bel de receptie!

De receptie heeft meer rust door keuzemenu’s op de telefoons in de lokalen. Voorheen namen leerkrachten voor alles contact op met de receptie. Echt alles. Van een kapotte beamer tot EHBO. Nu zijn er vier snelkeuzetoetsen geïmplementeerd: receptie, EHBO, IT en facilitair.

Dankzij deze oplossing is de werkdruk bij de receptie lager en bevordert het de efficiëntie. Zo is Maaswaal College nu volledig bereikbaar met een optimale flexibiliteit.

Wil je hier meer over weten?

Neem gerust contact op met Jeroen. Contact opnemen