‘Een medewerkerstevredenheid van 8,4’

InterCheM is al ruim vijftig jaar een begrip in de professionele markt voor de recycling van chemische producten zoals oplosmiddelen, verven en inkten. Diverse autospuiterijen, drukkerijen en bedrijven die staalconstructies fabriceren zijn klant bij ze. Naast de productie ervan draagt InterCheM zijn steentje bij aan de circulaire economie door een groot gedeelte hiervan te recyclen.

IT is niet het laatste likje verf dat alles mooi maakt, maar de olie om alle processen binnen de organisatie gesmeerd te laten verlopen. Recent is in samenwerking met KNNS de on-premise serveromgeving volledig vervangen. “De snelheid en capaciteit van de omgeving had een boost nodig waardoor de servers vervangen moesten worden”, licht Erik Wegh, directielid bij InterCheM toe. Deze stappen waren noodzakelijk omdat InterCheM enkele processen tussen henzelf en het zusterlabel Inter-GreeN wilde automatiseren. De randvoorwaarden, wat IT hierin is, moeten dan wel kloppen en gereed zijn voor een dergelijke informatie-uitwisseling.

On-premise bleef on-premise

Erik Wegh: “Natuurlijk zijn er veel verschuivingen naar de cloud, maar het is noodzakelijk om te kijken naar wat bij de organisatie en de vraag past. Dat heeft KNNS gedaan en zij kwamen met on-premise als advies. Daar zijn we blij mee. Zo kunnen wij optimaal blijven inspelen op en voldoen aan de wensen van de collega’s, branche en het bedrijf.”

De vervanging van de omgeving verliep naar tevredenheid van InterCheM. Dat kwam mede door duidelijke kaders bij de start van het project, waardoor inzichtelijk is welke vorderingen worden gemaakt. “Omdat gefaseerd de zaken zijn overgezet waren er geen problemen of storingen. Al was het meest prettige aan het proces dat één engineer alles deed. Dat communiceert fijn. KNNS hanteert een laagdrempelige aanpak en eventuele problemen worden snel opgelost”, meldt Erik Wegh over de samenwerking.

Hoe houd je de medewerkers tevreden?

De nieuwe omgeving is met groot enthousiasme door de medewerkers ontvangen. “De medewerkerstevredenheid erover steeg van een 4,5 naar een 8,4. Dat geeft voldoening en de bevestiging dat je de juiste keuze hebt gemaakt”, geeft de commercieel directeur aan. Deze beoordeling is een goede eerste stap. Nu is de focus erop om deze prachtige prestatie vast te houden. Eén van de manieren is de dialoog met de eindgebruikers te faciliteren om altijd te weten wat de wensen zijn en hoe IT daar invulling aan kan geven.

Alles om IT ondersteunend te houden aan de primaire bedrijfsprocessen. Zo blijft het de olie die alles gesmeerd moet laten lopen.

Wil je hier meer over weten?

Neem gerust contact op met Marcel.

Neem contact op