24 uur per dag 7 dagen in de week bereikbaar én helemaal onafhankelijk. Destil is een groothandel in de industrie en bouwsector met in totaal 375 medewerkers verdeeld over 37 vestigingen. Destil verkoopt via verschillende kanalen aan particulieren en bedrijven en is 24 uur per dag in beweging. “Het oude ICT-systeem was te kwetsbaar en we waren te afhankelijk van de werktijden van ons personeel. De 24-uurs economie maakt dat de informatie altijd beschikbaar moet zijn en dat we ons geen down-time kunnen permitteren”, aldus Johanna Mansvelder, ICT-manager bij Destil. De ICT-oplossing van KNNS zorgt ervoor dat de informatie van Destil tegenwoordig 24 uur per dag 7 dagen per week beschikbaar is en de twee datacenters en de helpdesk maken Destil geheel onafhankelijk.

De ICT-oplossing is 100% beschikbaar en betaalbaar

“Destil had een aantal eisen aan de nieuwe ICT-omgeving; ze wilde 100% beschikbaar zijn, niet afhankelijk zijn van de werktijden van het eigen personeel en geen torenhoge investering hoeven doen”, aldus Marcel Schraven, Corporate Account Manager bij KNNS. ‘’We hebben met een aantal partijen om tafel gezeten en uiteindelijk hebben we voor KNNS gekozen. Binnen KNNS heerst een hands-on mentaliteit en die weten we bij Destil erg te waarderen. De helpdesk, de twee datacenters en de mogelijkheid om maandelijks te betalen hebben naast de aanpak van KNNS de doorslag gegeven’’, verklaart Mansvelder. Zonder één milliseconde vertraging.

“Binnen KNNS heerst een hands-on mentaliteit en die weten we bij Destil erg te waarderen”

‘’De aanpassing aan de ICT-omgeving was een hele klus. Omdat Destil verschillende distributiekanalen heeft en er vanuit één centraal magazijn verzonden wordt, zijn de processen afgesteld op milliseconden. Om ervoor te zorgen dat het overstappen soepel zou verlopen heeft KNNS een heel projectteam ingezet. Het projectteam heeft de nieuwe servers uitgebreid getest terwijl het personeel van Destil doorwerkte. Na de testfase is Destil in verschillende fases overgegaan naar de nieuwe server en uiteindelijk is het geheel vlekkeloos verlopen zonder één milliseconde vertraging en dat is een hele kunst’’, besluit Schraven met gepaste trots. Geen bureaucratie maar actie!

‘’Bij Destil houden we van aanpakken, we doen zo min mogelijk aan bureaucratie, besluiten gaan hier niet over 32 bureaus. Het projectteam van KNNS hanteerde dezelfde aanpak. Op 22 september is het project opgeleverd. Tijdens het project had KNNS voornamelijk een adviserende rol en stuurde bij waar nodig, ze hebben niet gekeken welke werkzaamheden aan wie toebehoorde maar hebben het gewoon geregeld. De overgang was spannend maar tot op heden zijn we erg positief. Alles is significant sneller en de systemen werken stukken beter. We zitten nu nog in de afrondingsfase en maken nog geen gebruik van de 24-uurs helpdesk, maar als ze daar dezelfde handelswijze hanteren als het projectteam, dan voorzie ik geen problemen. We zijn nu voorbereid op de 24-uurs economie van de toekomst en dat was de opdracht”, besluit Mansvelder.

Wil je meer weten?

Neem gerust contact op met Marcel. Neem contact op